Het Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu Het Zomerpaleis - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu

Het Zomerpaleis

Door: famderuiter

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Februari 2012 | China, Peking

Vanmorgen zijn na het zoals elke morgen heerlijke ontbijt om 9.30 vertrokken naar het zomerpaleis,onderweg hebben we allereerst de panda's bezocht. Die leven in de dierentuin van Beijing, maar je kunt er een apart kaartje kopen, als je alleen de panda's wilt zien. In de wintertijd leven de panda's in een binnen verblijf omdat het anders te koud is.We hebben echter maar 3 of 4 panda's kunnen ontdekken, en stonden dus ook weer binnen een half uur buiten, tot zover de panda's dus.
Hierna op weg naar het zomerpaleis, we weten nog van de reis naar Noa dat we dit toen ontzettend mooi vonden, maar de tijd toen te kort was, echter toen was het hoogzomer.
Vandaag is het echt ontzettend koud, en staat er een ijzige wind brrrr.
Het zomerpaleis ziet er dan ook heel anders uit dan toen (da's heel logisch) het meer is nu helemaal bevroren, en op de plaatsen waar s'zomers de prachtige lotusbloemen staan ligt nu ijs.Natuurlijk kunnen hierdoor ook de bootjes niet varen,jammer, dat hadden we jaren geleden ook al gemist.
Toch is het in de winter met al dat ijs ook wel weer heel bijzonder, en levert weer mooie plaatjes op.
Omdat het zo ontzettend koud was zijn we halverwege een eettentje ingedoken om ons (en vooral de kinderen) even op te warmen, hierna zijn we langzaam aan maar naar het hotel vertrokken, en waren rond 14.00 alweer in het hotel.Hierna even boodschapjes gedaan, en hopen dat we vanavond weer een heerlijke Chinese maaltijd voorgeschoteld krijgen.
Morgen staat de verboden stad op het programma,we herinneren ons nog dat dat veel, heel veel trappen zijn.

Tot Morgen.

Zai jian.

• 17 Februari 2012 - 09:51

Arno En Patricia:

Hey leute. Brrr da ziet er koud uit! Gisteren geen foto's, vandaag dubbel en dwars goedgemaakt :-) Prachtig!! Verlangen jullie nog niet naar boerenkool met worst en erwtensoep? Haha.
    Groetjes en veel plezier nog!! xxxx

• 17 Februari 2012 - 09:55

YES:

Wat gaaf, die panda's. Die hebben wij destijds niet bezocht. Maar ja, ook Chris moet variëren ;-). Ik zie bij jullie nog kruiend ijs... bij ons lag het toen he-le-maal dicht en wij liepen met ijsmutsen op en de kinderen waren gehuld in skipakken! En wat een gezellige foto van Noa en Tino op de hotelkamer. Plezier!

• 17 Februari 2012 - 09:55

Marcel, Anita & Jian:

Ni Hao !!!!
    Wat is het genieten en geweldig dat het tussen de twee kids zo goed gaat... Allemaal zo herkenbaar weer, de dierentuin, het zomerpaleis, de verboden stad... Als ik jullie foto's zie zie ik de onze er in terug alleen inderdaat in een zomerperiode :-) ...
    En wat het eten betreft Chris weet wel wat lekker is hoor, wij zijn vaak wezen eten bij een tentje net naast het Hotel, waar je ook buiten kon zitten!!!!
    Geniet nog van jullie daagjes daar en dan aftellen dat jullie als gezinnetje weer naar huis komen...
    Hoe ervaard Noa het om in China te zijn !!!!

Lieve groetjes van Marcel, Anita & Jian (wij zijn thuis sinds 14 sept 2011)

• 17 Februari 2012 - 19:17

Marianne:

Wat een mooie foto`s weer!! Waanzinnig die panda`s, maar de foto``s van jullie met de kids zijn natuurlijk nòg mooier!!!!
    veel plezier weer!!!

• 17 Februari 2012 - 23:30

Rene En Karen:

lekker hoor dat jullie zo genieten!! ook wij vonden het zomerpaleis heel bijzonder en ook koud!! Vandaag gaan wij weer naar Beijing, zal de mutsen enz klaarleggen, begrijp van jou dat het erg koud is in Beijing. brrr
    liefs Karen

• 18 Februari 2012 - 09:28

Hallo Allemaal:

wat een prachtig gezicht ,dat het zo bevroren is .en wat zien jullie veel ook die houten huisjes en de panda,s wat een reis .
    de foto,s zijn mooi scherp zo kan ik m,n lieve noa en tino goed zien .he zus sta jij op de foto op de chinese muur helemaal links onderin met tino.
    een hele dikke knuffel .
    omi leusden