Via de zijderoute naar de zijdemarkt - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu Via de zijderoute naar de zijdemarkt - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu

Via de zijderoute naar de zijdemarkt

Door: famderuiter

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Februari 2012 | China, Peking

Vandaag hadden we geen uitstapjes gepland, dus iets later aan het ontbijt dan anders.
Daarna even lekker keutelen op de kamer, maar ook weer niet te lang, dus besluiten we om met Walter, Jacqueline, Madelief en Sun naar de zijdemarkt te gaan. Eerst gezamenlijk een patatje gegeten hier in het hotel (erg lekker)Vervolgens kwam Walter op het heldere idee om lopend naar de markt te gaan ; was maar een klein stukje op de plattegrond..... afijn na een wandeling van twee uur eindelijk; de zijdemarkt. (je begrijpt,dit gaat ie nog wel een paar keer horen :-)
Wat wel erg leuk was dat we tijdens de wandeling langs het hotel kwamen waar we 7,5 jaar geleden sliepen toen we Noa op gingen halen; het Scitech-hotel. Leuk dat we weer konden lopen op de plek waar we toen liepen, en bijzonder omdat we Noa konden laten zien waar ook zij toen heeft geslapen.Eenmaal aangekomen bij de zijdemarkt viel het erg tegen ; de vorige keer was de markt echt buiten met kraampjes zoals je die op een markt verwacht, inmiddels is de markt binnen in een gebouw met meerdere verdiepingen, en is er erg veel van hetzelfde, ook nog steeds hetzelfde is het aantal verkoopsters die zich op je storten als je langs loopt ; lady you want to buy watch, mister you want handmade suit, binnen 3 kwartier stonden we weer buiten, en ook niets gekocht.Uiteindelijk toch maar met de taxi terug.
Helaas hebben we vandaag geen foto's gemaakt, maar dat maken we morgen goed, dan staat een bezoek aan de panda's op het programma, en het zomerpaleis.
Overigens hebben we ook wel het gevoel nu graag naar huis te willen,de kinderen raken vermoeid en verlangen naar de rust en regelmaat die ze nodig hebben, al zal dat voor Tino ook wel weer nieuw zijn.

Tot Morgen

• 16 Februari 2012 - 17:54

Mathilda:

Poeh beste wandeling hebben jullie gemaakt zeg, gelukkig terug met de taxi, wij baalden al enigzins dat we aankomende reis niet in het Scitech zouden verblijven, omdat we tijdens de 1e reis best wel een aantal keer lopend naar de Zijdemarkt gegaan zijn, maar ik ga het jullie niet nadoen denk ik om die tocht lopend te doen, hopelijk de taxi dan maar of de metro

Veel plezier nog de laatste dagen al zijn jullie misschien wel aan het aftellen om weer lekker naar huis te gaan.

Groetjes Mathilda mama van Delano en 2e zoon nog in China

• 16 Februari 2012 - 19:30

Marianne:

Wat een leuk moment voor Noa, en voor jullie ook natuurlijk. Wel foto`s van de panda`s maken he!!??
    Groetjes marianne

• 17 Februari 2012 - 04:13

Rene En Karen:

zoo dat is een flinke wandeling!! wij willen ook zeker naar de zijdenmarkt gaan, je hoort er zoveel van. ben benieuwd hoe wij dit ervaren :-). veel plezier bij de panda's vandaag!!
    liefs karen

• 17 Februari 2012 - 08:34

YES:

Het Scitech Hotel... goede herinneringen aan, net als aan het nabijgelegen gelijknamige shopping center ;-).