De verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu De verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu

De verboden stad

Door: famderuiter

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Februari 2012 | China, Peking

Vandaag zijn we na het ontbijt om 10.00 uur naar de verboden stad gelopen, wandelingetje van ongeveer een half uurtje vanaf het hotel. Eerst een wandeling over het immense
Tiananmen plein, en de traditionele Meiling-groepsfoto gemaakt.Vandaag was het in tegenstelling tot gisteren ontzettend lekker weer, heerlijk zonnetje. Op het plein en rondom de verboden stad was het ontzettend druk, waarschijnlijk omdat het Zaterdag was, de Chinezen zelf trekken er dan blijkbaar ook op uit.
In de verboden stad is het erg veel trapjes lopen, en hoge drempels (zijn er om de geesten buiten te houden), maar het blijft indrukwekkend, een mooi stuk geschiedenis.We hebben lekker veel foto's gemaakt, zodat jullie een beetje een indruk kunnen krijgen van al het moois hier.Nu nog 3 nachtjes slapen, en dan gaan we lekker naar huis, daar zien we inmiddels wel naar uit. Ook Noa gaat thuis nu wel missen, dus het wordt hoog tijd.De rest van de dagen hebben we geen uitstapjes gepland,dus zullen vol maken met waarschijnlijk een beetje marktjes bekijken, en het laatste Chinese geld opmaken,al hebben we daar niet heel lang voor nodig :-)
De prijzen zijn in vergelijking met 7,5 jaar behoorlijk omhoog gegaan, voornamelijk de binnenlandse vluchten zijn enorm gestegen. Ook is koffie hier erg duur, alleen boodschappen in de lokale supermarkt, en met de taxi is nog erg goed te doen.Ook het eten s'avonds is in vergelijking met Nederland nog steeds erg goedkoop, we eten elke avond met z'n vieren voor 200 Yuan (dat is zo'n 24 Euro) incl een grote bier, en een pak jus d'orange.
Komende dagen gaan we lekker rustig naar de terugreis toeleven, en proberen nog meer van Beijing te zien.

Zai Jian

• 18 Februari 2012 - 11:46

Marianne:

Mooie foto`s!! Kan me voorstellen dat het nu begint te kriebelen om weer naar huis te gaan. Daar zal een nieuwe periode voor jullie aanbreken. Ben zò benieuwd naar Tino zijn reactie;) O Sabine...Sandra is nog niet bevallen hoor,ze neemt de tijd hihi.
    Veel plezier weer!!
    Liefs marianne

• 18 Februari 2012 - 16:50

Marielle Langerak:

Erg leuk om ieder dag jullie reisverslagen te lezen.
    Nu is het aftellen dus geniet er nog lekker van.
    Heel veel plezier nog he
    Gr. Marielle

• 19 Februari 2012 - 18:52

Roger& Monica:

Wat een mooi land en mooie foto's! Toch zijn we altijd weer benieuwd naar de foto's met Noa en Tino erbij..!
    We kunnen ons voorstellen dat de kids moe worden en dat Noa (en jullie) het ook weer fijn vinden naar huis te gaan! Hoe zal het zijn met z'n viertjes en hoe zal Tino reageren? Nog even genieten en dan lekker naar huis!!! Groetjes Roger, Monica, Luca & Jer