Tempel of heaven - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu Tempel of heaven - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu

Tempel of heaven

Door: famderuiter

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Februari 2012 | China, Peking

Vandaag hadden we in de ochtend geen bezigheden gepland, dus lekker op het gemakje ontbeten,Tino had tijdens het ontbijt wel een woedeaanval, dit is inmiddels de tweede, maar was al minder heftig dan de eerste.
We schrikken hier niet van, en hadden hier goed rekening mee gehouden, het is immers vrij heftig voor het kereltje, 4 jaar lang in het tehuis, en dan deze heftige weken.
We vertrouwen erop dat dit thuis met de tijd wel goed gaat komen.
Na het ontbijt heb ik (Marcel) even boodschapjes gedaan bij de supermarkt aan de overkant, en jawel... voor de tweede maal wordt ik aangesproken door een Chinese dame.
De eerste vroeg na dat ze eerst gevraagd had waar ik vandaan kwam, en na een complimentje over mijn haar, of we gezellig een kopje koffie gingen drinken.
Vandaag een andere dame die vertelde dat ze het zo leuk vond dat wij Nederlanders zo lang zijn, vervolgens vertelde ze dat ze een "artist" was, en of ik mee wilde haar studiootje bekijken. In beide gevallen heb ik maar redelijk ongemakkelijk gezegd dat ik naar de supermarket moest, en my wife was waiting.
Nou weet ik niet of het komt dat ik zo woest aantrekkelijk ben, of ik er ietwat dommig uitzie, waardoor ze denken dat ik een makkelijke prooi ben om me even makkelijk (financieel) uit te kleden.
Voor mijn positieve zelfbeeld hou ik het maar op het eerste ;-)
Affijn, om 13.00 uur zijn we met de hele groep naar de tempel of heaven gereden, mooi om te zien, was wel erg koud, er stond vandaag behoorlijk koud windje, wel weer leuke foto's kunnen maken.
Na het bezoek aan de tempel hebben we de pearl market nog bezocht, en voor Sabine een echt met diamant bezette Chanel horloge gekocht, omgerekend 10 Euro, nou als dat geen echte is ;-)
Vanavond weer heerlijk Chinees gegeten, en daarna nog wat knip en plakwerk voor de follow-up rapportage.Kindjes liggen al heerlijk te slapen, en wij gaan ook zo lekker naar bed, morgen vroeg op, want dan gaan we naar de Chinese muur.
Toch gaan we niet eerder slapen voordat we weer iedereen hebben bedankt voor alle reacties, steeds weer hartverwarmend om de berichten vanuit Nederland te lezen.
We zien er naar uit om jullie allemaal weer in levende lijve te zien.

Zai Jian.

  • 14 Februari 2012 - 15:26

    YES:

    Het is inderdaad beter dat Tino zich overgeeft aan een woedeaanval dan dat-ie heel gelaten reageert. Wat je terecht schrijft, het is me nogal een omschakeling! Mooie foto van hem, terwijl-ie ligt te slapen.

  • 14 Februari 2012 - 15:27

    Omi Uit Leusden:

    wat heerlijk zo uit m,n werk naar de foto,s kijken en alles lezen .
    wat goed hoe jullie tino opvangen zo rustig dat moet hij voelen.
    ben zo trots op jullie.
    nou een hele dikke smakkerd.
    liefs yvonne

  • 14 Februari 2012 - 16:10

    Tante Lenie:

    fijn dat ik jullie zo kan volgen ,en zo zie je ook nog eens wat van de wereld ,maar sabine ,je mag wel uitkijken hoor ,dat knappe mannetje van jou ,met al die vreemde dames ,(grapje) jullie hebben het wel druk ,maar het is wel heel fijn dat je kinderen al zo goed met elkaar zijn groetjes tante lenie doeg.

  • 14 Februari 2012 - 16:11

    Arno:

    Nou Mars, hoeveel tickets heb je voor de terugreis. Nog een paar keer boodschappen doen en je hebt een vliegtuig vol :-)
    Patries was het overigens met je eerste aanname eens. Ik twijfel nog.
    We zijn ervan overtuigd dat het met Tino wel goed komt in Nederland! Iedereen in Ned. is nu al gek op het kereltje! Foto' s weer kei mooi!

  • 14 Februari 2012 - 21:20

    Karin :

    Ik geniet altijd weer van alle reisverslagen! Fijn om weer mee te mogen lezen.

  • 16 Februari 2012 - 13:13

    Ton, Annemieke+kids:

    hey woest aantrekkelijke kerel ik krijg een soort van rendez vous ha ha. Nog veel plezier daar.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2012

We zijn een week thuis!!

20 Februari 2012

Laatste dagje China

18 Februari 2012

De verboden stad

17 Februari 2012

Het Zomerpaleis

16 Februari 2012

Via de zijderoute naar de zijdemarkt
Familie

Actief sinds 14 Okt. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 86525

Voorgaande reizen:

04 Februari 2012 - 21 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: