Yes, we did it !!! - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu Yes, we did it !!! - Reisverslag uit Peking, China van Familie Ruiter - WaarBenJij.nu

Yes, we did it !!!

Door: famderuiter

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Februari 2012 | China, Peking

Vandaag was het dan eindelijk zover; we gaan de Chinese muur beklimmen.
Na eerst ontbeten te hebben vertrokken we om 9.00 uur met het busje, een rit van bijna twee uur. Eenmaal aangekomen kun je normaal gesproken omhoog met een gondellift, alleen vandaag ... helaas, doet ie het niet.
Gelukkig een alternatief .. de stoeltjeslift, niet echt een favoriete bezigheid van Sabine, maar bikkel als ze is, gewoon naar boven.
Eenmaal boven aangekomen een adembenemend uitzicht ,wat een fantastisch bouwwerk is dit toch, dit is niet uit te leggen, maar gelukkig hebben we de foto's nog :-)
Een select groepje besloot zich aan de tocht helemaal naar boven te wagen : Chris,Pieter, Noa, en mijzelf. En... we hebben het gehaald, eenmaal boven kwamen ook Walter en Marcel (vader van Ben) nog aangelopen. Noa was als enige vrouw van het gezelschap tot aan de top geklommen....heel trots. Vervolgens zijn we weer aan de afdaling begonnen waar de rest op ons stond te wachten. Hierna konden we met een sleetje helemaal naar beneden rodelen, erg leuk.Overigens was het prachtig weer, wel koud maar een lekker zonnetje.Eenmaal beneden hebben we nog een soort pannenkoekje met ei gegeten en weer twee uurtjes rijden, terug naar het hotel.
Morgen hebben we een dagje vrij, misschien even een goed moment om te shoppen, als de spierpijn het tenminste toelaat ;-)

Zai Jian !

• 15 Februari 2012 - 10:42

YES:

Prachtig, die Chinese muur. Ik ben in december 2003 ook niet verder omhoog geklommen, maar Eugène (met op z'n rug Yuan) wel. Knap dat die sportieve Noa helemaal mee is gegaan. Want een geweldige belevenis! Sterkte met de spierpijn, die de tweede dag altijd erger is ;-), dus dat shoppen moet lukken.

• 15 Februari 2012 - 11:48

Carla, Henk En Kids:

Hoi, broertje, schoonzus, nichtje en neefje, zo te horen en zien gaat het allemaal goed daar , fijn. We kijken iedere dag naar de verslagen en foto's. Nog een klein weekje en dan zit het erop!! stuk sneller als vorige keer , we zien elkaar gauw , nog veel plezier en lekker genieten !!!! groetjes Henk en Carla , Mecedes, Raices en Nacida

• 15 Februari 2012 - 12:41

Sandra:

Hoi,

Wat heerlijk om jullie reisverslagen te lezen, dan gaat het weer helemaal kriebelen. Wat een mooi manneke is Tino en wat doet hij het goed..... geniet nog even van deze dagen want die komen nooit meer terug....
    Gr. Sandra, Marcel en Eline

• 15 Februari 2012 - 12:50

Rene En Karen:

wauw dat ziet er mooi uit!! welk gedeelte zijn jullie geweest?? wij willen volgende week nog een keer terug met Xem maar niet naar hetzelfde deel als vrijdag!! wat fijn dat jullie ook zo genieten!!
    liefs Karen

• 15 Februari 2012 - 17:00

Marianne:

Wat een geweldie ervaring. !!! Maar Sabine, valt me een beetje tegen dat jij niet even naar boven bent gelopen hoor!!!!
    Fijn om weer te lezen dat jullie je weer zo vermaakt hebben.
    Zal de berichten missen hoor als jullie eenmaal terug zijn.
    groetjes en have fun!!!

• 16 Februari 2012 - 12:50

Opa En Oma Amersfoor:

Hoi allemaal,

Wat ziet het er allemaal leuk uit vooral Noa met die pet, staat geweldig.
    En eindelijk op de muur en nog wel helemaal naar boven knap hoor. Met boomer gaat het ook goed. Ik heb vandaag wel 1.5 uur met haar gelopen en ze krijgt er geen genoeg van. (ook goed voor mijn lijn). We hopen jullie snel weer te zien. Groetjes uit Amersfoort.

• 16 Februari 2012 - 13:10

Ton, Annemieke+kids:

Stoere dame hoor Noa, helemaal naar de top.
    groetjes